دوست من

داغ کن - کلوب دات کام

مشاهده صفحات قبلی و بعدی در مرورگر Opera با استفاده از ماوس و به

ر کلیه مرورگرهای وب دو دکمه Back و Forward وجود دارد که امکان مشاهده صفحات قبلی و بعدی دیده شده توسط شما را فراهم می‏کند. در مرورگر اپرا که یکی از مرورگرهای محبوب کاربران است انجام عمل Back و Forward در صفحات با استفاده از ترفندی که برایتان بازگو خواهیم کرد به صورتی سریع و آسان امکان‏پذیر است. جالب است بدانید برای این کار نیازی به استفاده کیبورد و یا کلیک بر روی محلی از مرورگر نیز نیست. **********************************
برای مشاهده صفحه قبلی یا Back: کلیک راست ماوس را نگه دارید و کلیک چپ کنید.
برای مشاهده صفحه بعدی یا Forward: کلیک چپ ماوس را نگه دارید و کلیک راست کنید.

داغ کن - کلوب دات کام

3 راه برای ساخت یک شورتکات اینترنتی در ویندوز

ممکن است تاکنون در دانلودهایی که از اینترنت داشته‏اید، به فایل‏هایی برخورده باشید که با دوبار کلیک بر روی آن‏ها، مرورگر وب‏تان باز شده و شما را به یک سایت اینترنتی ارجاع می‏دهد. این فایل‏های بدون پسوند، در اصل شورتکات‏های اینترنتی...........


ادامه مطلب

+نوشته شده در 29 / 11 / 1390برچسب:اینترنت خفن,ترفند اینترنت,ترفند,اینترنت,ساعت7 بعد از ظهرتوسط سامان ز؛ خاطره | |


ادامه مطلب

+نوشته شده در 29 / 11 / 1390برچسب:اینترنت,تاریخچه اینترنت,تاریخچه,اموزش اینترنت,یادگیری اینترنت,ساعت7 بعد از ظهرتوسط سامان ز؛ خاطره | |

سال 1371: تعداد کمی از دانشگاههای ایران از جمله دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه گیلان، توسط مرکز تحقیقات فیزیک نظری و از طریق پروتکل uucp به اینترنت وصل می شوند تا با دنیای خارج ایمیل رد و بدل کنند.
سال 1372: در سال 1372 هجری شمسی ایران نیز به شبکه اینترنت پیوست و نخستین رایانه ای که در ایران به اینترنت متصل شد، مرکز تحقیقات فیزیک نظری در ایران بود. در حال حاظر نیز این مرکز یکی از مرکزهای خدمات اینترنت در ایران است. این مرکز به عنوان تنها نهاد ثبت اسامی قلمرو در ایران به رسمیت شناخته می شود و این قلمرو مشخصه تعیین شده برای هویت ایران در فضای اینترنت است.
سال 1373: موسسه ندا رایانه تاسیس می شود. پس از راه اندازی اولین بولتن، در عرض یک سال نیز اولین وب سایت ایرانی داخل کشور راه اندازی می شود. همچنین این موسسه روزنامه همشهری را به زبان فارسی در اینترنت منتشر می کند و موسسه ندا رایانه فعالیت بازرگانی خود را به عنوان اولین شرکت خدمات سرویس اینترنتی(ISP) آغاز می کند.
سال 1374: مجلس ایران، تاسیس شرکت(( امور ارتباطات دیتا)) تحت نظر شرکت مخابرات ایران را تصویب می کند و مسوولیت توسعه خدمات دیتا در سطح کشور را به طور انحصاری در اختیار آن شرکت قرار می دهد.
سال 1377: پروژه یونیکد در ایران با قرارداد شورای عالی انفورماتیک و همکاری بنیاد دانش و هنر واقع در انگلستان و با نظارت و مدیریت فنی دانشگاه صنعتی شریف تحت عنوان(( فارسی وب)) آغاز می شود. هدف پروژه این است که با گنجاندن کامل و جامع الفبای فارسی در استاندارد یونیکد، نشر فارسی در کامپیوتر، مخصوصا اینترنت و وب، استاندارد شود و اصولا مشکل قلم( فونت) های غیر استاندارد موجود در نرم افزارهای ایرانی حل شود

+نوشته شده در 30 / 11 / 1390برچسب:ایران,اینترنت ایران,تاریحچه اینترنت در ایران,ساعت7 بعد از ظهرتوسط سامان ز؛ خاطره | |

تاریخچه‌اینترنت
در اواخر دهه 1960 میلادی ، وزارت دفاع آمریکا تشخیص داد که دولت آمریکا به شبکه‌های کامپیوتری خود بسیار وابسته است و این سوال مطرح شد که اگر دشمن در یک حمله هسته‌ای به شبکه‌های کامپیوتری ملی آنها آسیب برساند چه اتفاقی خواهد افتاد؟
بنابراین وزارت دفاع آمریکا یک نوع جدید از شبکه‌های بزرگ را طراحی کرد که حتی اگر یکی از بخشهای آن از کار می افتاد باز هم می توانست به کار خود ادامه دهد. آنچه که کل این شبکه عظیم را به هم ارتباط می داد مجموعه‌ای از قوانین ارتباطی یا به اصطلاح «پروتکل» بود که آنرا TCP/IP نامیدند. اصولاً هر شبکه‌ای که از قوانین TCP/IP استفاده کند می‌تواند با هر شبکه دیگری که آن هم با قوانین TCP/IP کار می کند ارتباط برقرار کند و اگر در شبکه بزرگی که هر یک از شبکه‌های کوچکتر داخل آن از قوانین TCP/IP استفاده می‌کنند یک شبکه کوچک از کار بیافتد مابقی شبکه به کار خود ادامه خواهد داد.
پروژه آریانت در سال 1967 آغاز به کار کرد و نتیجه این پروژه پس از چندین سال همان شبکه جهانی اینترنت کنونی است که اکنون به صورت غیرنظامی گردیده و تمامی عرصه گیتی را تحت پوشش خود قرار داده است.

شبکه اینترنت چیست؟
شبکه جهانی اینترنت مجموعه ای از شبکه های کامپیوتری است که با استفاده از قوانین و پروتکل های خاصی که به آن TCP/IP می گویند و از طریق خطوط تلفنی، ماهواره ای و غیره به یکدیگر وصل شده اند، تا اطلاعات و داده ها بتواند به سرعت از یک کامپیوتر به کامپیوتری دیگر در........


ادامه مطلب

+نوشته شده در 29 / 11 / 1390برچسب:اینترنت,تاریخچه اینترنت,تاریخچه,,ساعت7 بعد از ظهرتوسط سامان ز؛ خاطره | |

جی‌میل

جی‌میل یکی از خدمات رایگان شرکت گوگل برای ارایه پست الکترونیکی تحت وب، IMAP و POP است که هنوز مراحل آزمایشی خود را طی می‌کند. جی‌میل به طور رسمی در بریتانیا و آلمان گوگل میل نامیده می شود. در حال حاضر جی‌میل در حدود ۷ گیگابایت حافظه در اختیار کاربر قرار می‌دهد.


می توانید به صورت مستقیم برای ثبت ایمیل جدید وارد این آدرس شوید(اینجا کلیک کنید)
http://mail.google.com/mail/signup


First Name -كه در مقایل آن نام كوچك خود را می نویسید.

Last Name  -در مقابل این كلمه نام خانوادگی خود را می نویسید.

Desired Login Name -در این قسمت آدرس ایمیلی كه می خواهید درست كنید را بنویسید.(مثل اسم خودتان،شركت یا علامت اختصاری)

تذكر- چون احتمال دارد قبل از شما شخص دیگری این آدرس را ثبت كرده باشد.لذا پس از وارد كردن آدرس در این فیلد بر روی دگمه ای كه در زیر آن قرار دارد كلیك كنید تا مشخص شود.اگر قبلآ این آدرس گرفته شده باشد پیامی به رنگ قرمز به شرح زیر برای شما نشان داده می شود

****is not available but the following username are:

و در زیر آن چند آدرس به شما پیشنهاد كرده كه شما یا یكی از آن ها را انتخاب می كنید و یا آدرس دیگری تایپ می كنید تا مورد قبول واقع شود. در صورت تایید شدن ، با رنگ آبی این جمله نشان داده می شود. is available *** (در این نوشته ستاره ها بجای اسم انتخابی شماست).

Choose a password -رمز عبور خود را وارد می كنید.هر چه كه دوست دارید شامل(حروف،عدد،یك نقطه و آندرلاین) كمتر از هشت كاراكتر نباشد.

Re-enter password -رمز عبور خود را مجددآ وارد كنید.

Security Question -یكی از سئوالات این قسمت را انتخاب كنید. مهم نیست كدام سئوال را انتخاب می كنید و چه جوابی می دهید هر چه می خواهد باشد . مثلآ یك سئوال را انتخاب كنید و سه حرف از روی صفحه كلید را در فیلد بعدی تایپ كنید. این قسمت برای زمانی كه شما رمز عبور خود را فراموش كرده اید بكار می آید . البته در صورتی كه حروفی را كه تایپ می كنید بخاطر داشته باشید.

●   Answer-جواب سئوال فوق را كه انتخاب كرده اید در اینجا می نویسید كه توضیح داده شد.

Secondary email -در این قسمت یك ایمیل از دوستانتان وارد می كنید. برای زمانی كه شما رمز عبور خود را فراموش كرده اید بكار می آید. در صورتی كه ایمیلی ندارید یا نمی خواهید ایمیل بنویسید اشكالی ندارد و می توانید جای آن را خالی بگذارید..........


ادامه مطلب

+نوشته شده در 20 / 11 / 1390برچسب:جی میل,ساخت جی میل,ساخت اکانت در جی میل,gmail,ساعت10 قبل از ظهرتوسط سامان ز؛ خاطره | |

کورش فرزند کمبوجیه و ماندانا اولین کسی بود که فلات ایران را برای نخستین بار در تاریخ زیر یک پرچم در آورد و پادشاهی ایران را تشکیل داد.
در سال ۵۴۶ قبل از میلاد , کراسوس شاه لیدیا با اندیشه پیروزی بر سرزمین پارسیان یورشبر ایران زمین را آغاز کرد. وی پیش از یورش, از کاهن معبد دلفی در یونان در زمینه یورش به پارسیان نگر(نظر)خواهی کرد و کاهن به او وعده داد که اگر حمله کند, امپراطوری بزرگی را نابود خواهد کرد.جنگ با ایران برای لیدیا یک فاجعه تاریخی بود. کروسوس بسختی شکست خورد. کورش خاک لیدیا را در هم نوردید. کروسوس به اسارت ایرانیان در آمد و خاک لیدیا(ترکیه فعلی) ضمیمه شاهنشاهی کورش قرار گرفت و مرزهای شرقی ایران به دریای اژه رسید. کورش کراسوس را بخشید و از او یک فرمانده با وفا ساخت و بعدها همین کراسوس و ارتش لیدیا برای پیشبرد هدفهای امنیت گسترانه کورش نبردها کردند.
کورش که شخصیتی آزاد اندیش و عاری از پی دورزی(تعصب) بود , خدایان و ادیان ملل شکست خورده را به رسمیت شناخت , همگان را در اجرای مراسم دینیشان آزاد گذاشت, معابدشان را در زیر پوشش کمکهای دولتی قرار داد و بدینسان دل های همه ی ملت های مغلوب را بسوی خویش جلب کرد. چشم تاریخ تا آن هنگام چنان فاتح پر مهر و شفقتی را به خود ندیده بود و ملت های مغلوب در برابر این همه مهر و بزرگواری چاره ای ..........


ادامه مطلب

کوروش بزرگ (۵۷۶-۵۲۹ پیش از میلاد)، همچنین معروف به کوروش دوم نخستین شاه و بنیان‌گذار دودمان شاهنشاهی هخامنشی است. شاه پارسی، به‌خاطر بخشندگی‌، بنیان گذاشتن حقوق بشر، پایه‌گذاری نخستین امپراتوری چند ملیتی و بزرگ جهان، آزاد کردن برده‌ها و بندیان، احترام به دین‌ها و کیش‌های گوناگون، گسترش تمدن و غیره شناخته شده‌است.

ایرانیان کوروش را پدر و یونانیان، که وی سرزمین‌های ایشان را تسخیر کرده بود، او را سرور و قانونگذار می‌نامیدند. یهودیان این پادشاه را به منزله مسح‌شده توسط پروردگار بشمار می‌آوردند، ضمن آنکه بابلیان او را مورد تأیید مردوک می‌دانستند.

تبار کوروش از جانب پدرش به پارس‌ها می‌رسد که برای چند نسل بر انشان(شمال خوزستان کنونی)، در جنوب غربی ایران، حکومت کرده بودند.

کوروش درباره خاندانش بر سفالینهٔ استوانه شکلی محل حکومت آن‌ها را نقش کرده‌است. بنیانگذار سلسلهٔ هخامنشی، شاه هخامنش انشان ‌است. پس از مرگ او، فرزندش چا ایش پیش به حکومت انشان رسید.

حکومت چا ایش پیش نیز پس از مرگش توسط دو نفر از پسرانش کوروش اول شاه انشان و آریارامن شاه پارس دنبال شد. سپس، پسران هر کدام، به ترتیب اول شاه انشان و آرشام شاه پارس، بعد از آن‌ها حکومت کردند.

کمبوجیه اول با شاهدخت ماندانا دختر ایشتوویگو (آژی دهاک یا آستیاگ) پادشاه ماد ازدواج کرد و کوروش بزرگ نتیجه این ازدواج بود.

نویسان باستانی از قبیل ، گزنفون وکتزیاس درباره چگونگی زایش کوروش اتفاق نظر ندارند.

اگرچه هر یک سرگذشت تولد وی را به شرح خاصی نقل کرده‌اند، اما شرحی که آنها درباره ماجرای زایش کوروش ارائه داده‌اند، بیشتر شبیه افسانه می‌باشد.

تاریخ نویسان نامدار زمان ما همچون ویل دورانت و پرسی سایکس و حسن پیرنیا، شرح..... _


ادامه مطلب

نوروز یعنی هیچ زمستانی ماندنی نیست اگر چه بلندترین شبش یلدا باشد ا
نوروزت مبارک

**************

نوروز پاسداشت عشقهای کوچکی است که زنده مانده اند و روز تعظیم در برابر عشق های بزرگی که عظمت را کوچک می دانند.پس به تو در نوروز سلام می کنم که بزرگترین عشق این کوچکی.

**************
بهار بهترین بهانه برای آغاز ،
و آغاز بهترین بهانه برای زیستن است
سال نو مبارك
بر آمد بهاری دیگر
مست و زیبا و فریبا ، چون دوست
سبدی پیدا کن ،
پر کن از سوسن و سنبل که نکوست
همره باد بهاری بفرست :
پیک نوروزی و شادی بر دوست !

**************
میدواریم عید با بوسه هایش ، بهار با گلهایش و سال نو
با امیدهایش برتو ای عزیز ترین مبارک باشد.

**************
باز كن پنجره راكه بهاران آمدكه شكفته گل سرخ به گلستان آمد
سال نو مبارک

**************
فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران و یگانه یادگار جمشید جم بر همه ایرانیان پاک پندار، راست گفتار و نیک کردار خجسته باد

**************
بهار یک نقطه دارد نقطه آغاز
بهار زندگیتان بی انتها باد
سال نو مبارک

**************
دستان پرنوازش بهار ، طبیعت خفته را از خواب بیدار می سازد، و زمین و درخت رازهای رنگارنگ و عطرآگین خویش را نثار نگاه ما می كنند. در سال جدید خورشیدی، سبزی ، شادی ، كامیابی، بهره وری، اثربخشی فعالیتها و بهروزیتان را از درگاه ایزد منان آرزومندم.


ادامه مطلب

+نوشته شده در 17 / 11 / 1390برچسب:اس ام اس عید نوروز,عید نوروز,,ساعت5 بعد از ظهرتوسط سامان ز؛ خاطره | |

یه ضرب المثل با حال دریایی  میگه: رسیدی خونه بزن تو گوش زنت!!! تو نمیدونی واسه چی زدی...اما اون میدونه چرا خورده


******************
می دونی ادما بین الف تا ی قرار دارند . بعضی ها مثل "ب" برات می میرند،مثل "د" دوستت دارند، مثل "ع" عاشقت می شوند، مثل "م" منتظر می مونند، تا یک روز مثل "ی" یارت بشن

 
******************
سکوت دردناک است اما در سکوت است که همه چیز شکل میگیرد و در زندگی ما لحظه هایی هست که تنها کار ما باید انتظار کشیدن باشد.


******************
تو مراسم ختم یه بنده خدایی  می گن : مرحوم وصیت کرده ، سیاه نپوشین . یکی داد میزنه : مرحوم گه خورده ، ما به احترامش می پوشیم


******************
یارو می ره امتحان گواهی نامه بده چند بار رد میشه بعد تو راه پلیس جلوش رو می گیره می گه گواهی نامه یارو  می گه دادین كه می خواین؟


******************
اگه عشق نباشه مولکول‌های اکسیژن و هیدرژن نمی‌تونن اینقدر محکم همدیگر رو فشار بدن که اشک جفتشون در بیاد!!


ادامه مطلب

+نوشته شده در 17 / 11 / 1390برچسب:اس ام اس با حال,اس ام اس سرکاری,اس ام اس ,sms,ساعت5 بعد از ظهرتوسط سامان ز؛ خاطره | |

نه دل در دست محبوبي گرفتار، نه سردرکوچه باغي برسردار
 از اين بيهوده گرديدن چه حاصل ؟؟ پياده مي شوم، دنيا نگهدار
---------------------------- مسیج عاشقانه . اس ام اس عاشقانه . پیام های عاشقانه ----------------------------
    بی تو بودن کار من نیست، تا دلت نرفته برگرد
---------------------------- مسیج عاشقانه . اس ام اس عاشقانه . پیام های عاشقانه ----------------------------
    توي اردو گاه قلبتء منم يه اسير جنگيء تو منو شکنجه ميديءتوي اين قلعه ي سنگی
---------------------------- مسیج عاشقانه . اس ام اس عاشقانه . پیام های عاشقانه ----------------------------
    اي كه از درد دلم با خبري / قرص دل درد مرا كي مي خري؟
---------------------------- مسیج عاشقانه . اس ام اس عاشقانه . پیام های عاشقانه ----------------------------
     ماه به من گفت،اگر دوستت به تو پیامی نمی دهد چرا ترکش نمی کنی؟ به ماه نگاهی کردم و گفتم آیا آسمان تو را ترک می کند زمانی که نمی درخشی؟
---------------------------- مسیج عاشقانه . اس ام اس عاشقانه . پیام های عاشقانه ----------------------------


ادامه مطلب

+نوشته شده در 17 / 11 / 1390برچسب:مسیج عاشقانه , اس ام اس عاشقانه , پیام های عاشقانه ,اس ام اس,sms love,sms,عشق,ساعت4 بعد از ظهرتوسط سامان ز؛ خاطره | |

 

هدف اصلی از این مطلب برای آگاهی مردم ایران زمین از یکی از پادشاهان ایران و شناخت تمدن ایرانیان و برتری آن نسبت به سایر تمدن هاست. مطلب زیر متن ترجمه شده نامه عمر خلیفه دوم به یزدگرد سوم ساسانی و جواب تحقیر آمیز یزد گرد سوم به عرب ها و خلفای ان ها که پس از جنگ قادسیه رد بدل شد. امیدوارم این متن را بخوانید چون خالی از لطف نیست.
نظر هم یادتون نره با تشکر.
نامه عمر :
بنام خداوند بخشنده مهربان
از عمر بن الخطاب خلیفه مسلمین به یزدگرد سوم شاهنشاه پارس

یزدگرد، من آینده روشنی برای تو و ملت تو نمی بینم مگر اینکه

...


ادامه مطلب

برای دیند عکس ها بروی ادامه مطالب کلیک کنید


ادامه مطلب

+نوشته شده در 7 / 11 / 1390برچسب:عکس های باورن نکردنی,عکس های جدید,عکس های داغ,عکس خنده دار,عکس,عکس های قشنگ,ساعت5 بعد از ظهرتوسط سامان ز؛ خاطره | |

برای دیدن بقیه عکسها بروی ادامه مطالب کلیک کنید.


ادامه مطلب

+نوشته شده در 1 / 11 / 1390برچسب:عکس های جالب و دیدنی,عکس های سیاستمداران,شوخی,شوخی با سیاست,عکس های خنده دار,عکس های بامزه,ساعت5 بعد از ظهرتوسط سامان ز؛ خاطره | |

برای دیدن بقیه عکس ها بروی ادامه مطالب کلیک کنید


ادامه مطلب

+نوشته شده در 3 / 11 / 1390برچسب:عکس گرانترین ماشین,گرانترین ماشین دنیا,زیباترین ماشین دنیا,ماشین,بنز,ماشین طلایی,ساعت5 بعد از ظهرتوسط سامان ز؛ خاطره | |

برای دیدن عکس ها برروی ادامه مطالب کلیک کنید.


ادامه مطلب

+نوشته شده در 6 / 11 / 1390برچسب:عکس بچه,عکس بچه در حال تعجب,بچه ناز,,ساعت5 بعد از ظهرتوسط سامان ز؛ خاطره | |

برای دیدن عکس در اندازه بزرگتر بروی ادامه مطالب کلیک کنید. 


ادامه مطلب

+نوشته شده در 5 / 11 / 1390برچسب:عکس سنگ,سنگ های جالب,سنگ های منظم,سنگ,انواع سنگ,ساعت5 بعد از ظهرتوسط سامان ز؛ خاطره | |

برای دیدن عکس در سایر بزرگتر روی ادامه مطالب کلید کنید


ادامه مطلب

+نوشته شده در 4 / 11 / 1390برچسب:عکس عشق,عشق,عکس باحال,عکس جالب,عکس,ساعت4 بعد از ظهرتوسط سامان ز؛ خاطره | |

 

+نوشته شده در 3 / 11 / 1390برچسب:عکس پلنگ,ساعت4 بعد از ظهرتوسط سامان ز؛ خاطره | |

سلام به دوستان عزیز اگه مشکل یا سوالی در باره ی ماهیها و اکواریوم خود دارید سوالات خود را از طریق ارسال نظرات به ما ارسال کنید تا در سریع ترین زمان ممکن به سوالات سما پاسخ دهیم.

با تشکر

طرز تهیه آرتمیا :

معروف ترین نوع غذاهای زنده که آکواریومیست های حرفه ای برای غذا دادن به ماهی و یا پرورش بچه ماهی ها و لارو ماهی ها ازش استفاده میکنن , میگوی نمکی یا آرتمیا یا تخم میگو یا ناپلیوس هست . آرتمیا خرچنگ کوچکی هست که بیشتر از 4 میلیمتر نیست و در آبهای خیلی شور زندگی میکنه و در ایران هم در دریاچه ارومیه ساکنه و صادرات تخم میگوی آرتمیا که به نام Urmiana معروف هست , سود خیلی سرشاری داره و هر کیلو از اون در بازارهای جهانی چند صد دلار قیمت داره . تخم میگو , خیلی ریز و به رنگ قهوه ای روشن هست و نکته جالبش اینه که بصورت خشک و پودر هست و سالها میشه اونو نگهداشت . قبل از مصرف باید اونو عمل آورد یا زنده یا Hatch کرد . برای اینکار به لوازمی نیاز دارین و همچنین مخزنی به نام Incubator ! طرز تهیه انکوباتور به روش بسیار ساده رو در زیر می نویسم . ابتدا لوازم مورد نیاز :

 


ادامه مطلب

+نوشته شده در 3 / 11 / 1390برچسب:طرز تهیه ارتیما,ارتیما,غذای ماهی,ساعت4 بعد از ظهرتوسط سامان ز؛ خاطره | |

 

 اسکار1

 

 

 

 

اسکارها ماهیان بزرگ و بادوامي هستند . اسكارها بین با تجربه ها و هم مبتدیان بطور مساوی موردتوجه قرار دارند . همچنین برای کسانی که آکواریم دار نیستند ، نیز اسکار بعنوان یک ماهی بزرگ ترجیح داده می شود .
نام علمی که هم اکنون این ماهی با آن شناخته می شود ASTRONATUS OCELLATUS است . ASTRONATUS به معنی نشانه گذاری شدی بوسیله ی ستاره ای در پشت است .
همان طور که بیان شد اسکارها ماهیان بزرگی هستند . آنها میتوانند تا 35 cm رشد کنند . البته درست است که این سایز در آکواریم های معمولی بسیار نادر است ولی این ماهی در این گونه آکواریم ها تا حدود 25cm رشد میکنند . اسکارها باید در آکواریم هایی حداقل باندازه ی 45×45×80 نگهداری شوند . این اندازه به انها مکانهایی را برای حرکت کردن داده و به انها اجازه رشد کردن و بزرگ شدن می دهد . اگر میخو اهید اسکار به سایز واقعی خود نزدیک شود انرا در یک ...
 

 


ادامه مطلب

+نوشته شده در 8 / 11 / 1390برچسب:ماهی اسکار,ساعت1 قبل از ظهرتوسط سامان ز؛ خاطره | |